vineri, 10 iulie 2015

BENEFICIILE TERAPIEI BOWEN 2015




Terapia Bowen am inceput-o in luna februarie a acestui an, in cadrul unui program gratuit organizat de mami pentru copilasi speciali.

In cazul meu s-a dovedit intradevar ca “Tehnica Bowen potenteaza si complementeaza tratamentele alopate”. Mami exact asta spune ca a facut cu mine, m-a ajutat sa progresez in toate domeniile in care lucrez (kinetoterapie, logopedie, terapie ocupationala).

Primul lucru pe care l-a observat mami la mine a fost atentia. Am devenit mult mai atent atat in cadrul terapiilor cat si in viata de zi cu zi. Am prezentat mult mai mult interes fata de tot ce se intampla in viata mea si in jurul meu. Ceea ce a dus si la o crestere vizibila a concentrarii. Atat terapeutul de logopedie cat si cel de terapie ocupationala (cu care lucrez zilnic), dar si ceilalti sunt multumiti de mine pentru ca sunt foarte foarte atent la ce imi spun si la ce ma pun sa fac si pentru ca eu sunt foarte sarguincios si ma stradui sa fac tot timpul ce mi se cere. Reusesc sa sustin activ si 2 ore de activitate continuua. Dupa primele sedinte de bowen am inceput sa fac propozitii de 2 cuvinte, gandite si spuse de mine. Din aceleasi cuvinte si exercitii pe care le lucram mereu la logopedie, dar le spuneam inainte numai repetitiv, acum cer prin 2, 3 cuvinte diverse lucruri: “mama, papa”. “tata, apa”. Spun apa si cand vreau sa fac baie si arat si cu mana, directia baii, ca sa fiu mai sigur ca ma fac inteles. Numarul de cuvinte a crescut vizibil, si chiar daca nu reusesc sa pronunt un cuvint foarte corect, pronunt sunete similare cuvintului din care se intelege ce vreau sa spun. Am ajuns chiar la performanta sa spun: “Haide, Rocky”. Folosesc cuvinte grele. Mami intreaba: “Ai facut caca?”…si eu raspund: “Nu, part”…si apoi radem cu totii si mami ma cearta putin ca nu vreau inca sa cer caca la olita, desi pot sa pronunt perfect cuvantul. Daca intreaba cineva despre fratiorul meu (si eu stiu ca s-a dus la baie) “Unde e Andy?” raspund eu repede “PI-PI”. Stiu cum ii cheama pe toti membrii familiei si toti cunoscutii, marea majoritate a numelor le pot pronunta si eu: Ana, Carmen, Mihai, Andrei (Ghei-Ghei) si inteleg despre cine se vorbeste dupa nume…daca mamaie zice Mihai, eu il strig imediat pe “tata-e”…sau daca aud Ionut, il strig pe “tata”…trebuie sa punctez si eu imediat ca stiu despre cine este vorba. Alte cuvinte noi: NA-NA, MAMA-E, ALB, MOV, VERDE. Capacitatea mea de comunicare (de exprimare si de a ma face inteles) a crescut foarte mult.

In al doilea rand, achizitiile motrice, desi nu sunt spectaculoase, acestea exista. Coroborat si cu faptul ca mami mi-a luat un scaun special (si multumim mult sponsorilor pentru el, fara ei ar mai fi durat achizitionarea lui, si asa intarziata) care sa ma ajute sa stau singur in fundic, am inceput sa ma asez mult mai bine pe sezuta, sa sustin pozitia mai mult si mai mult de atat sa imi caut echilibrul in aceasta pozitie…chiar si in miscare (pe calut sau in caruciorul meu special).  Si tinand cont si de programul de lucru intens la kinetoterapie (kinetoterapie de baza combinata cu kinetoterapie metoda prof. KOZYAVKIN, care insumau un total de 3 ore pe zi), stau mai bine in picioare, am mai deblocat usor si bazinul, ceea ce imi permite sa efectuez exercitii mai complexe. In plus execut perfect schema de ridicat in patru labe, pe picioare si fundic si am inceput sa ma imping usor si in manute, cam cativa centimetrii de la sol…nu e mult dar e mai mult decat anul trecut si mami este tare mandra de mine si ma incurajeaza mereu.
Si nu in ultimul rand, chiar dupa prima sedinta de Bowen, am acceptat sa dorm si cu alte persoane decat mami, bineinteles primul a fost “tata-e”, preferatul meu, pentru ca ii spun tot timpul “tata-e...da…bobo”…si el este pregatit intotdeauna.

Multumim mult Cristina. Speram ca terapia aplicata de tine sa faca miracole cu mine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu